Τα 6 βήματα για να φτιάξεις μια ιστοσελίδα (website) | Technus Ελληνική Πλατφόρμα Freelancers - Technus

Τα 6 βήματα για να φτιάξεις μια ιστοσελίδα (website)

Καθόρισε τον στόχο σου


Αν έχεις αποφασίσει να κατασκευάσεις ένα website ή ένα e-commerce (eshop), είσαι σε καλό δρόμο! Οι περισσότεροι από εμάς που θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα δικό μας ιστότοπο, δε γνωρίζουμε ή δεν έχουμε σκεφτεί από την αρχή το περιεχόμενο ή τον σκοπό που θα εξυπηρετεί. 

Το βασικότερο βήμα λοιπόν, είναι να ξέρεις τι θέλεις! Για παράδειγμα, εάν θέλεις να πουλήσεις το προϊόν σου, ο στόχος σου θα πρέπει να είναι να οδηγήσεις το κοινό σου να θέλει να αγοράσει τα προϊόντα σου. Αντίστοιχα, αν ο στόχος σου είναι να παρέχεις κάποιου είδους υπηρεσίες, ο ιστότοπος (ή η πλατφόρμα), θα πρέπει να είναι εύχρηστος και κατανοητός σχετικά με τις υπηρεσίες που προσφέρονται και γιατί θα πρέπει να τον επιλέξουν οι πιθανοί πελάτες. 

Μόλις ολοκλήρωσες το δυσκολότερο βήμα! Τα επόμενα βήματα είναι αυτά που θα κάνουν την ιδέα σου πραγματικότητα και θα σε βοηθήσουν να πετύχεις τον σκοπό σου.


Επίλεξε το «Domain Name»


Ακόμα ένα πολύ βασικό, σημαντικό και ενδεχομένως χρονοβόρο βήμα είναι η επιλογή του domain name. Είναι σημαντικό το όνομα που θα επιλέξεις να ταιριάζει με το περιεχόμενο που θα δημιουργήσεις, αφού αυτό θα περιγράφει εν συντομία το σύνολο του website σου. Σκέψου δημιουργικά με φαντασία, “out of the box” και δώσε στον εαυτό σου χρόνο για να αποφασίσει.

Πριν αγοράσεις το “domain name” σου, φτιάξε μια λίστα με πιθανά ονόματα τα οποία θεωρείς ότι σου ταιριάζουν και κάνε μια διαδικτυακή έρευνα γύρω από τα ήδη υπάρχοντα. Δεν θέλεις να έχεις καταλήξει σε ένα όνομα το οποίο ήδη χρησιμοποιείται. 

Έχε υπόψιν σου, ότι μπορείς να επιλέξεις μια ή περισσότερες καταλήξεις για την ιστοσελίδα σου (π.χ. .com, .gr, .net κ.α.). Αυτό βοηθάει στην αναζήτηση, στον ανταγωνισμό και τέλος στον κόσμο που στοχεύεις δημογραφικά (π.χ. αν η κατάληξη είναι το “.gr” παραπέμπει σε ελληνικό site).


Σχεδιασμός ιστοσελίδας και Λογότυπο (Web Design and Logo)


Όταν δημιουργείς μια ιστοσελίδα για εσένα ή την επιχείρησή σου, πρέπει να γνωρίζεις ότι ο σχεδιασμός της είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της όλης διαδικασίας. 

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ιστοσελίδων δεν έχει να κάνει απλά με μια όμορφη εμφάνιση. Είναι ένας από τους πιο κρίσιμους παράγοντες που συμβάλλουν στο αν ο χρήστης έχει μια καλή ή μια κακή εμπειρία κατά την περιήγησή του, επηρεάζοντας άμεσα τη συνολική εικόνα σας ή της επωνυμίας (brand) της επιχείρησής σας.

Γι’ αυτόν το λόγο, καλό θα ήταν να επενδύσεις σε ένα καλό σχέδιο ιστοσελίδας, ώστε κατά τη διαδικασία του σχεδιασμού, να είσαι σίγουρος/η ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες των επισκεπτών.

Αντίστοιχα η δημιουργία του λογότυπου, είναι ο καθρέπτης σε οτιδήποτε κάνεις. Θα χρειαστεί να αφιερώσεις και εδώ λίγο χρόνο ώστε να βρεις έναν επαγγελματία γραφίστα που να ταιριάζει με την αισθητική σου. Μαζί με την προσφορά, μπορείς να του ζητήσεις ένα ενδεικτικό portfolio από προηγούμενες δουλειές που έχει υλοποιήσει.

Μπορείς εύκολα και φτηνά, αντί να «τρέχεις από εταιρία σε εταιρία», να συγκρίνεις επαγγελματίες - freelancer και εταιρίες, ώστε να πάρεις την καλύτερη προσφορά και αυτόν που ταιριάζει στις ανάγκες σου πατώντας εδώ


Περιεχόμενο ιστοσελίδας και SEO


Αν όλα τα παραπάνω ίσως να τα γνωρίζεις ήδη, πιθανότατα να μην έχεις σκεφτεί τη δουλειά που χρειάζεται για τη δημιουργία περιεχομένου στην ιστοσελίδα σου. Όλες τις λέξεις, δηλαδή, οι οποίες περιέχονται και απαρτίζουν το περιεχόμενο (content) μιας ιστοσελίδας. 

Για κάθε ιστοσελίδα ξεχωριστά, έχει γίνει αρκετή δουλειά πριν τη δημοσίευσή της, πράγμα που είναι απαραίτητο να συμβεί και στην περίπτωσή μας. 

Αυτό είναι ένα ακόμα σημείο όπου ίσως αξίζει να προσλάβεις έναν freelancer για να σε βοηθήσει, ώστε να έχεις ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία (κυρίως στην περίπτωση του SEO, κάτι που δεν θα ήθελες σε καμία περίπτωση να παραλήψεις) στο διαδίκτυο. Οι επαγγελματίες κειμενογράφοι γνωρίζουν τι περιεχόμενο χρειάζεσαι και πώς να το παρουσιάσουν σωστά για να είναι πιο πιθανό να οδηγηθούν οι επισκέπτες στο στόχο σου. Επομένως, εάν δεν είσαι σίγουρος ή έμπειρος όσον αφορά τη συγγραφή και το SEO, πολύ πιθανό είναι να σπαταλήσεις πολύ χρόνο και ενέργεια έχοντας ένα μέτριο αποτέλεσμα, από ό,τι αν προσλάμβανες κάποιον που ξέρει πραγματικά τι κάνει.

 

Ψηφιακό (Digital) Marketing και Google Analytics


Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι ένα απαραίτητο εργαλείο, ειδικά στην περίπτωση που μιλάμε για την επιχείρησή σου. Ο σχεδιασμός του, μπορεί να βοηθήσει να προσδιορίσεις τι κάνει την ιστοσελίδα σου ή την επιχείρησή σου μοναδική και πώς να γίνει γνωστή στο κοινό μέσω μιας ποικιλίας ψηφιακών μέσων. 

Η σαφής κατανόηση του τι κάνει την ιστοσελίδα σου να ξεχωρίζει και που στοχεύει, είναι το πρώτο σκέλος στον σχεδιασμό του ψηφιακού μάρκετινγκ και σε αυτό, ήδη έχει βοηθήσει το πρώτο βήμα. Διάβασε γύρω από τις τακτικές του διαδικτυακού μάρκετινγκ οι οποίες ταιριάζουν στον ιστότοπό σου και δημιουργήστε ένα σχέδιο που θα σε βοηθήσει να αυξήσεις την επισκεψιμότητά του. Κανείς δεν θα αγοράσει τα προϊόντα τα οποία διαθέτεις ή θα διαβάσει το περιεχόμενό σου, χωρίς πρώτα να καταφέρει να σε βρει. 

Εξ’ ίσου σημαντικό κλειδί για την επιτυχία ενός καλού ψηφιακού μάρκετινγκ είναι η ρύθμιση των Google Analytics. Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνεις όταν ο ιστότοπός σου είναι έτοιμος για να ξεκινήσει. Τα Google Analytics παρέχουν πολλές πληροφορίες για το πόσα άτομα επισκέπτονται τον ιστότοπό σου, το πώς σε βρήκαν, αν επέστρεψαν στον ιστότοπο  μετά από παλαιότερη επίσκεψη και που ανήκουν δημογραφικά και ηλικιακά. Ακόμα, μπορούν να σου δείξουν εάν το μάρκετινγκ το οποίο κάνεις σε ανταμείβει και ποιες τακτικές αποδίδουν καλύτερα. Μπορεί κανείς να γράφει σελίδες ολόκληρες γύρω από αυτό το εργαλείο, επομένως καλό είναι να το ψάξεις και εσύ.


Βρες επαγγελματίες που θα σε βοηθήσουν


Φυσικά, ξεκινώντας ένα τέτοιο εγχείρημα δεν μπορείς να καταφέρεις τα πάντα μόνος ή μόνη σου!  Έχε στο νου σου ότι υπάρχουν πολλές σελίδες οι οποίες μέσα σε λίγα λεπτά μπορούν  να σου προτείνουν επαγγελματίες γύρω από αυτό που ψάχνεις, χωρίς να ρωτάς αν ο Κωστάκης στον 3ο γνωρίζει από υπολογιστές. 

Αν και οι περισσότερες ιστοσελίδες επαγγελματιών είναι στο εξωτερικό, τελευταία η Ελλάδα γνωρίζει μια άνθηση που αφορά το freelance (δηλ. τους ανεξάρτητους επαγγελματίες). Μπορείς να συνομιλήσεις, να συγκρίνεις τιμές και να βρεις αυτόν που ψάχνεις πολύ γρήγορα και απλά σε πλατφόρμες αναζήτησης επαγγελματιών. 

Μια πλατφόρμα για Έλληνες freelancers και επιχειρήσεις που ειδικεύονται πάνω στον τομέα της τεχνολογίας, είναι αυτή της Technus.  


Καλώς ήλθες στην ψηφιακή εποχή!